wtorek, 18 sierpnia 2020

Zapach w przyszłości czy to się kiedyś skończy?


Rynek perfumeryjny jest ciągle nienasycony. Pomimo setek tysięcy istniejących zapachów, co roku pojawia się od kilku do kilkunastu nowych. Wydawałoby się, że w świecie perfum było już wszystko, mimo tego pojawiają się zapachy, które bardzo szybko stają się absolutnymi hitami.
Jak to się dzieję? Nowości na perfumeryjnych półkach to reakcje i odpowiedzi na potrzeby rynku.

Obecny rynek.

Kupujemy coraz więcej produktów z coraz to lepszym składem i jakością. Jeszcze nie tak dawno głównym syndromem zakupowym była cena, obecnie na równi pożądaną z jakością. Świadome zakupy, sprawdzanie składu, troska o zwierzęta i środowisko. Dotyczy to zarówno jedzenia, kosmetyków jak i perfum. Początkowe protesty i skargi na zabieg reformulacji ustąpiły, gdy ludzie zrozumieli, że czasem by składnik perfum trafił do flakonu, musi zginąć zwierze. (Polecam artykuł  zwierzęce utrwalacze zapachu ).


Mniej znany to gorszy?

Coraz częściej doceniane zostają marki mniej popularne. Stawimy na jakość, trwałość i projekcję, a nie na napis marki na flakonie. Istnieje wiele marek mnie popularnych, na które nie decydowaliśmy się, bo ich nie znamy. Nie mają głośnych reklam, nie polecają ich znani influencerzy. Wydaje nam się, że zapach głośno reklamowany to gwarancja jakości. Nie zamykajmy się w tym świecie, mniej popularny nie znaczy gorszy. Skład to rdzeń, prawdziwa wartość zapachu.

Nowoczesność w zapachu.

Branża perfumeryjna duża część nowości kieruje głównie do młodych ludzi. To właśnie dla pokolenia milenialsów pojawiają się perfumy nowoczesne, unisexy z nowymi składnikami. Coraz bardziej doceniamy zapachy molekularne, oparte na pojedynczych cząsteczkach, nutach. Wybierając zapachy niszowe mamy gwarancję oryginalności, jakości w proporcjonalnej cenie. Luksusowe perfumy potrafią zaspokoić gusta nawet najbardziej wymagającym.


Wielkie domy Mody.

Wielki światowe marki perfumeryjne powiązane są z równie wielkimi domami mody. Nic więc dziwnego, że dzięki takiej reklamie i rozgłosowi, zapachy rozchodzą się jak świeże bułeczki. Mieszka ceny z wolumen sprzedaży. Zapachy marek światowych tworzone są dzięki współpracy z najlepszymi perfumiarzami, artystami projektującymi flakony oraz intensywnym marketingiem. Znane, modne, prestiżowe marki zapachowe, królują i tak pewnie jeszcze długo zostanie.

Coraz więcej marek decyduje się na wypuszczanie własnych zapachów. Zdecydowanie nie grozi nam brak nowości na perfumeryjnych półkach. Jednak bardziej mnie cieszy to, że rynek perfumeryjny idzie w bardzo dobrym kierunku. Jakość zawsze się obroni.

Pachnącego dnia wam życzę.
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz