L jak L'OCCITANE
Genialny botanik i stara ciężarówka.
Francuską markę kosmetyczna L`Occitane en Provence założył w 1976 roku, 23 –letni Olivier Baussan aby upamiętnić tradycje rodzinnej Prowansji.
Twórca marki z dzikiego rozmarynu zaczął produkować olejek eteryczny, który później sprzedawał bezpośrednio ze swojej małej ciężarówce na okolicznych targach. Baussan z czasem zaczął hodować lawendę, a podczas jednej z podróży do Burkina Faso odkrył bardzo odżywcze masło shea – które od tego czasu stało się jednym z głównych składników większości kosmetyków L`Occitane. Pierwsza fabryka i sklep L'OCCITANE zostały otwarte w Volx, w Prowansji w 1981 roku.
Pływająca perfumeria L’Occitane.

Najwyższa jakość naturalnych składników.

Filantropia, wrażliwości i odpowiedzialność społeczna.
Od początku istnienia, czyli od 1976 roku, marka bardzo aktywnie angażowała się w lokalnej społeczności oraz w działania charytatywne. W 2001 roku L'OCCITANE rozpoczął współpracę z międzynarodową organizacją pozarządową ORBIS, której misją jest przeciwdziałanie ślepocie, a pięć lat później powstała fundacja L'OCCITANE, której celem jest wspieranie niewidomych. Marka w trosce o środowisko wprowadziła eko-design, wykorzystując przyjazne surowce wtórne i eko plastik pochodzenia roślinnego, a gdzie to możliwe L’Occitane całkowicie zrezygnował z opakowań zewnętrznych swoich kosmetyków. Obecnie marka L`Occitane en Provence posiada ok. 2000 sklepów oraz koncerny luksusowe-go spa m.in. w Paryżu, Japonii, Nowym Jorku, Hongkongu i Polsce.
Komentarze
Prześlij komentarz