piątek, 14 czerwca 2019

V jak Versace

Versace to jedna ze światowych marek modowych, założona przez Gianniego Versace, do którego z czasem dołączyła siostra Donatella i brat Santos. Gianni już od najmłodszych lat wiedział, że szycie jest tym co chce robić w życiu, być może dzięki matce która była krawcową. Swoja pierwszą suknie uszył w wieku 9 lat, a już jako młody chłopak bardzo często wyjeżdżał do Mediolanu, Paryża i Londynu by tam współpracować ze sławnymi w północnych Włoszech firmami. Pierwsza samodzielna kolekcja Versace ukazała się w 1978 roku okazała się ogromnym sukcesem a marka, przez wiele lat stała się uwielbianą przez gwiazdy. Wśród bliskich przyjaciół i klientów Gianniego znalazła się Księżną Dianą  i Elton John, który zadedykował projektantowi  wydane w 1997 roku album The Big Picture. Rodzeństwo Versace wychowało się w biedzie, być może właśnie dlatego Gianni miał prawdziwa obsesje na punkcie luksusu. Będąc typowym Włochem z Południa, nie czuł się dobrze ze swoim homoseksualizmem, chciał być bardzo macho, stąd broda, czarne ubrania, agresywne zachowanie i wystawne życie.
W 1992 roku wydał 6 milionów dolarów na posiadłość w Miami Beach, gdzie 5 lat później wracając z przechadzki został zastrzelony, przez seryjnego mordercę (szaleńca z obsesją na punkcie celebrytów) Andrewa Cunana, który po kilku dniach z tej samej broni popełnił samobójstwo. Prochy Gianniego zostały złożone na cmentarzu nad jeziorem Combo we Włoszech. Po jego  śmierci obowiązki szefa i głównego projektanta przejęła dziewięć lat młodsza, siostra Donatella a spadkobierczynią 50% imperium mody została wówczas 11- letnia siostrzenica – Allegra, przejmując tym samym ok. pół miliarda dolarów. Firmie mimo początkowych trudności udało się wrócić na szczyt i ponownie stać się symbolem włoskiego stylu, luksusu i elegancji. Donatella  jako pierwsza projektantka zaczęła zatrudniać gwiazdy popkultury w kampaniach reklamowych -  w sezonie  wiosna/lato 2005 wystąpiła Madonna, a w 2013 roku  twarzą marki Versace została  Lady Gaga, która do złudzenia przypomina Donatellę z młodych lat.

 Versace to nie tylko wspaniałe suknię i garnitury, to również m. in. akcesoria skórzane, zegarki, okulary, tkaniny, bielizna, perfumy, a nawet unikatowa linia wyposażenia domu "Home Signature". Od samego początku, czyli od  1978 roku znakiem rozpoznawczym firmy i symbolem pojawiającym się na dodatkach, perfumach i wyposażeniu domu  stała się meduza. Nie był to wybór przypadkowy Gianni Versace wielbił opowieści z greckiej mitologii. Dlatego na logo swojej marki wybrał głowę Meduzy, która miała odzwierciedlać siłę przyciągania, fascynację i piękno, symbolizować wartości marki."Kto raz zakocha się w meduzie, nigdy od niej nie ucieknie" - Gianni Versace.
Pierwszy mocno szyprowy zapach dla kobiet  – "Gianni Versace" ukazała się w 1981 roku, a trzy lata później męski odpowiednik "Versace l'Homme".
W 1995 pojawił się zapach Versace "Blonde", stworzony na cześć Donatelli, która od początku była muza Gianniego. Kompozycje zapachowe Versace są wyrafinowane, stylowe i nowoczesne. Prawdziwym klasykiem jest elegancka i uwodzicielska wersja, zarówno dla Panów jak i dla Pań - Versace Medusa. Fenomenalny kwiatowo – owocowy zapach Versace Bright Crysta to idealna propozycja na wiosenne dni a jeśli szukacie zapachu, który pobudza bardziej niż podwójne espresso sprawdźcie Versace Versense dla Pań oraz Versace Eau Fraiche dla mężczyzn.

Bez względu na to czy mówimy o ubraniach czy też o zapachach, w obu przypadkach marce przyświeca luksus i najwyższa jakość.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz